Garantie

Op alle artikelen is een garantie van toepassing. Voor de meeste robot/steel/dweilstofzuigers geldt doorgaans een fabrieksgarantie van 2 jaar op het apparaat. Sommige merken hanteren een beperkte garantie op bepaalde (aan slijtage onderhevige) onderdelen. Voor accu’s is dit vaak 1 jaar en voor de borstels 3 tot 6 maanden. Dit kan per merk en per type borstel verschillen. De garantieperiode van het product en indien van toepassing op specifieke onderdelen staat vermeld op de productpagina van het artikel onder de tab garantie & onderhoud.

Garantie aanvragen
Indien er sprake is van een defect kan je de garantieaanvraag zelf vaak gemakkelijk regelen. Onder de garantie valt het herstellen of vervangen van het defecte artikel. In de meeste gevallen zal het product worden gerepareerd in het reparatiecentrum van het betreffende merk. De meeste merken die wij verkopen bieden rechtstreekse service aan de eindgebruiker. Klik op het merk voor de instructies omtrent het aanvragen van een reparatie.

Uitzonderingen garantie
De garantie vervalt bij schade door foutief gebruik of nalatig onderhoud, wanneer reparaties of handelingen zijn verricht door onbevoegde personen, of wanneer de artikelen zijn gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor bestemd. Schade ontstaan door blootstelling aan dusdanig extreme warmte, kou of vocht waar het artikel niet geschikt voor is, valt niet onder de garantie. Verder is de garantie niet van toepassing op schades ontstaan door externe factoren als brand, blikseminslag, natuurrampen etc. De garantie is niet voor onderdelen die hersteld of vervangen horen te worden met in acht neming van de normale slijtage. Robostofzuigers.nl is niet aansprakelijk voor geleden schade door gebruik van een door ons geleverd artikel, tenzij de schade is ontstaan door onze opzet of schuld.

Klachten

We streven naar 100% tevredenheid. Mocht dit toch niet het geval zijn dan raden we je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@robostofzuigers.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.