Bestellen

Wanneer je de artikelen in je winkelmand hebt geplaatst ga je verder naar afrekenen en vul je de gevraagde gegevens in. Controleer de gegevens in het overzicht en bevestig de bestelling. Na het plaatsen van de bestelling ontvang je via de e-mail een bevestiging.

Als je de bestelling deels of geheel wil annuleren kan je contact opnemen met de klantenservice. Vermeld hierbij je bestelnummer en de producten die geannuleerd moet worden. Als de bestelling al is verzonden kan je het pakket retour sturen.

De status van je bestelling is terug te vinden in het ‘Account’ gedeelte. Hier vind je jouw bestellingen, adressen en accountgegevens. Als de bestelling is verzonden vind je hier ook de Track & Trace informatie.

Dit betekent dat het artikel momenteel niet op voorraad is, maar al wel kan worden gekocht. We hebben het product al besteld bij de leverancier en verwachten deze binnen afzienbare tijd binnen te krijgen. De verwachte levertijd staat vermeld bij het artikel. Na het plaatsen van de bestelling hoef je verder niets meer te doen. Zodra wij het artikel binnen hebben word je bestelling verwerkt en verzonden.

Betalen

Robostofzuigers biedt verschillende betaalopties. Een overzicht van de beschikbare betaalmethoden vind je op onze betaalpagina.

Het is mogelijk om achteraf te betalen met de achteraf betaaloptie van Klarna. Het maximum bestelbedrag is beperkt en afhankelijk van de bestelgeschiedenis bij Klarna.

Er zijn doorgaans 2 redenen waarom je niet met Klarna kan betalen. Klarna is niet beschikbaar in het betreffende land: Klarna is beschikbaar voor klanten in Nederland, België en Duitsland. De betaling wordt geweigerd: Klarna heeft het recht betaalverzoeken te weigeren, bijvoorbeeld wanneer je niet aan de eisen van Klarna’s kredietcontrole voldoet. Het maximale orderbedrag is afhankelijk van de bestelgeschiedenis van de klant bij Klarna. Dat betekent dat, vooral als je voor het eerst Klarna gebruikt, het maximale orderbedrag beperkt is. De reden van een geweigerde betaling is om privacyredenen niet bij ons bekend. Het is mogelijk om hierover contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.

Verzenden

Bestellingen gedaan op werkdagen voor 16:00 versturen we nog op dezelfde dag. Doorgaans ontvang je je bestelling de volgende werkdag (of op zaterdag). Bestellingen gedaan in het weekend worden verzonden op maandag.

Binnen Nederland en België is verzending gratis vanaf €50. Onder dit bedrag zijn de verzendkosten €4,95 voor Nederland en €7,95 voor België. De kosten voor verzending naar Duitsland zijn €9,95. Voor Frankrijk en Luxemburg rekenen we €14,95.

Pakketten worden verzonden met PostNL. Bij verzending buiten Nederland is het mogelijk dat je pakket bij de grens wordt overgedragen aan een andere vervoerder.

Op dit moment is Robostofzuigers.nl beschikbaar voor consumenten in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg.

Voor Nederlandse en Belgische klanten is het mogelijk om je pakket te laten versturen naar een PostNL afhaallocatie. Deze optie is beschikbaar tijdens het bestelproces.

Het is momenteel niet mogelijk om artikelen bij ons op locatie af te halen. Je kunt er wel voor kiezen om je bestelling te laten versturen naar een PostNL afhaallocatie.

Zichttermijn & Retouren

Een artikel retour sturen kan tot 30 dagen na aankoop.

De kosten voor het retour sturen van artikelen zijn voor eigen rekening. Uitgezonderd hiervan is het retour sturen van verkeerd geleverde producten en artikelen die retour moeten worden gestuurd i.v.m. de garantieprocedure. In dat geval leveren wij het retourlabel aan.

Bekijk onze retourpagina voor de retourinstructies en voorwaarden.

Als de retour voldoet aan de voorwaarden zal het hele orderbedrag, zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen na het ontvangen van de retour worden teruggestort.

Garantie

Op alle artikelen is een garantie van toepassing. Voor robotstofzuigers geldt doorgaans een fabrieksgarantie van 2 jaar. Voor accu’s 6 maanden en voor de borstels 3 – 6 maanden. Dit kan per type borstel verschillen. De garantieperiode van de producten en onderdelen staat vermeld op de productpagina in de webshop.

Bekijk de garantiepagina voor meer informatie over de garantie en de uitzonderingen op de garantie.

Onder de garantie valt het herstellen of vervangen van het defecte artikel. Deze keuze is aan ons.

Indien er sprake is van een defect willen we je vragen eerst contact met ons op te nemen. Indien het artikel naar ons retour gestuurd moet worden leveren wij kosteloos een verzendlabel aan.

Producten

Alle artikelen die wij verkopen zijn voorzien van verschillende certificeringen. Welke dit zijn kan verschillen per artikel. De certificeringen, of een verwijzing naar, staan vermeld op de productpagina van het betreffende product. Voor algemene informatie over certificeringen die van toepassing zijn op de producten die we verkopen verwijzen we je naar onze certificeringen pagina.

De meeste robotstofzuigers worden standaard geleverd met een Engelstalige handleiding. Indien dit afwijkt staat dit vermeld bij het product in de webshop. Bij beschikbaarheid van een Nederlandse vertaling is deze te vinden op de productpagina onder het tabblad ‘Handleidingen’. We kunnen deze ook per e-mail (PDF bestand) naar je toe mailen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Welke robotstofzuiger geschikt is verschilt per persoon en de ruimte waar deze ingezet moet worden. Ga na wat het doel is, waarvoor je de robot precies wil gaan gebruiken en wat je eisen en wensen zijn. Voor iemand die voor het eerst een robotstofzuiger koopt is het lastig om te bepalen waar een robot aan moet voldoen. Op de adviespagina hebben we belangrijke eigenschappen op een rij gezet. Deze helpen je te bepalen wat voor jou belangrijk is en waar je op moet letten bij het kiezen van een robotstofzuiger. Kom je er niet uit of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op en we helpen je verder.

Algemeen

We zijn te bereiken via e-mail, telefoon of WhatsApp. Op de contactpagina vind je onze contactgegevens en postadres.

Momenteel heeft Robostofzuigers.nl geen bezoekadres.

We willen je verzoeken om klachten eerst bij ons kenbaar te maken. Als dit niet tot een oplossing leidt is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Meer informatie lees je op onze klachtenpagina.

We doen er alles aan om dit te voorkomen. Als je toch een klacht hebt willen we je vragen contact op te nemen met onze klantenservice. Je krijgt zo snel mogelijk een bericht terug.